Методичні рекомендації
щодо проведення ІІ етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади
з інформатики
у 2010/2011 навчальному році
Старченко Л.М., методист
секції інформатизації та дистанційної освіти
Метою проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики є
сприяння розвитку алгоритмічного мислення у школярів, підвищення інтересу до
програмування, стимулювання творчого самовдосконалення учнів, зацікавлення їх у
якісному поглибленому вивченні інформатики, виявлення та розвиток обдарованих
учнів, надання їм допомоги у виборі фаху.
Районна олімпіада з інформатики проводиться в один (практичний) тур, який триває 3 астрономічні години.
На
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики у 2009/2010 н.р.
пропонуються окремі завдання для 8-9, 10-11 класів, які охоплюють розділ
"Основи алгоритмізації та програмування” державної програми "Інформатика 10-11
класи”.
обов’язковими для участі в олімпіаді є знання з таких тем:
1.
Алгоритми.
|
2.
Програми.
|
3.
Мова програмування.
|
4.
Лінійні програми.
|
5.
Вказівки повторення
й розгалуження.
|
6.
Табличні величини.
|
7.
Рядкові величини.
|
8.
Звернення до
алгоритмів і функцій.
|
При
програмній реалізації задач заохочується використання знань, здобутих учнями
поза шкільною програмою (самостійно, на факультативних заняттях, спецкурсах), а
саме:
-
знати засоби програмної обробки файлів;
-
вміти складати програми, які
використовують роботу з файлами;
-
вміти організовувати програмну обробку
записів;
-
створювати та використовувати для
інтерфейсу програми графічні зображення.
Питання за
умовами задач учні можуть задавати питання членам журі тільки протягом першого
часу. Питання повинні задаватися у письмовій формі та передбачати варіанти
відповіді «Так» або «Ні». Питання не повинні стосуватися методів розв’язку задачі (на такі питання журі відповідає «Без
коментарів»).
Завдання для кожного класу мають таку структуру:
№ завдання
|
Рівень
складності завдання
|
Максимальна
кількість балів за одне завдання
|
1.
|
неускладненого рівня
|
5
|
2.
|
середнього рівня
|
10
|
3.
|
достатнього рівня
|
15
|
4.
|
високого рівня
|
20
|
Основними результатами роботи учасника має
бути:
- алгоритм, що правильно та ефективно розв’язує
поставлену задачу;
- програма, що реалізує запропонований алгоритм.
Основним критерієм при перевірці робіт є правильність
роботи програми у різноманітних режимах.
Особливості
проведення олімпіад
При проведенні олімпіади з інформатики:
·
учасникам не
дозволяється користуватись додатковою літературою (посібниками, довідниками
тощо);
- забороняється користуватися під час
проведення олімпіади комунікаційними засобами (Інтернет, мобільні телефони
і т.д.);
·
роботи
виконуються за єдиними завданнями для
всіх учасників по паралелям: 8-9 класи та 10-11 класи;
·
для кожного
учасника олімпіади створюється окрема папка, де учень зберігає всі файли, створені під час
розв’язання задач. Файли, які збережені в іншому місті членами журі не розглядається;
·
присудження місць може проходити як за єдиними критеріями
для всіх учнів усіх класів, так і для кожної паралелі, зокрема за рішенням
журі.
В заявках на
ІІІ етап обов’язково вказувати мову програмування та її версію.
Звертаємо увагу, що на ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнської
олімпіади з інформатики учням для виконання завдань будуть запропоновані такі
інструментальні середовища: Free Pascal 2.x, Borland Delphi 7, Microsoft Visual C++ 6, GNU C++ 4x (Dev C++ 4x) (або пізніші версії цих продуктів).
З повагою,
Л.М.Старченко, методист
секції інформатизації та дистанційної освіти
|